GMP Blog

Trenutna lokacija: Naslovnica » O nama » GMP Blog » A zašto ne e-learning?

A zašto ne e-learning?

GMP Blog, Objavljeno: 20.02.2019.

 

        U godini kada je Neo zakoračio u Matrix, a Santana natprirodno glatko svirao svoju gitaru, po prvi puta je upotrijebljen izraz e-learning. Bilo je to prije okruglih 20 godina. Posjetitelji CBT Systems seminara u listopadu 1999. vjerojatno nisu bili svjesni da je u tom trenutku stvorena povijest. Pojam e-learning je obuhvatio sva područja online i virtualnog učenja te stvorio jednu od najbrže rastućih industrija u svijetu danas.

Ali zašto je e-learning zapravo toliko značajan kao koncept, pa i u GxP okruženju u kojem su kompetencije jedan od ključnih elemenata (namjerno izbjegavamo pojam edukacije jer je to samo jedan od načina kako postići ono što je zaista važno - kompetencije)? Često se naglašava kako je e-learning metoda učenja budućnosti. Što je zapravo netočno. E-learning je super-učinkovita metoda ne učenja, nego prvenstveno informiranja, komunikacije i dijeljenja znanja. Pogledajmo samo neke od ključnih odlika e-learning koncepta: dostupnost, jednostavnost, prilagodljivost, interaktivnost; što bolje opisuje vrijeme u kojem živimo od upravo spomenutih pojmova?

Sjetite se kolega s fakulteta. Bilo je onih koji su ustajali u 6, popili jaku kavu i do podneva učili. Jer ujutro najbolje funkcioniraju. A bilo je sigurno i onih koji bi do istog tog podneva spavali, pa otišli na ručak, onda obavezna kava i svježe informacije s predavanja i nakon toga bi bili spremni učiti do dugo u noć. Nismo svi isti. Zašto bi onda pristup usvajanju informacija trebao biti jednak za sve? I da ostanemo na fakultetu još kratko. Projekcije pokazuju da će u ovoj godini udio e-learning i klasičnih predavanja biti točno pola-pola.

Promotrimo sada dva pristupa e-learningu. Prvi je onaj jednostavniji, kada se odabire gotov e-sadržaj koji je dostupan i odmah započinje s edukacijom. I to je odlična opcija, pogotovo za pojedince, no takvi e-tečajevi ponekad i ne sadrže baš sve informacije koje su potrebne, pa je potrebno proći nekoliko različitih e-tečaja kako bi se (možda) zaokružila neka tema.

Zbog toga je tu druga mogućnost, a to su individualizirani tečajevi. Na ovaj način se sadržaj potpuno i na svaki način prilagođava potrebama korisnika. Lako je moguće da ćete u generičkom tečaju pronaći sve ili većinu informacija koje vam trebaju, ali možda je vama potreban presjek iz nekoliko različitih područja. Ili imate specifične zahtjeve za obuku novih zaposlenika, godišnje testiranje ili mjesečni pregled novosti za ciljanu grupu djelatnika gdje želite biti sigurni da su svi pročitali i usvojili materijal. Individualizirani sadržaj je iznimno jak alat jer dobivate ono što trebate i sigurni ste da ništa neće biti izostavljeno, a isto tako da se vrijeme neće gubiti na nešto što u ovom trenutku nije u fokusu.

Sam pristup e-tečaju omogućen je preko bilo kojeg uređaja. Želite li nešto u hodu provjeriti na mobitelu ili se zavaliti u kauč s tabletom tečaj će vam biti jednako dostupan i jasno prikazan kao da radite na laptopu ili retina zaslonu od 27 inča. Tečaju vrlo jednostavno pristupate a hoćete li to biti jedan dan 3 puta po 20 minuta ili ćete petkom odvojiti dva sata za proširivanje znanja potpuno je na vama.

Među najznačajnije trenutke u povijesti učenja navodi se uvođenje krede i ploče. Drugim najvećim skokom se smatra e-learning. Dostupnost informacija danas je veća nego ikada, ali samim time nastaje i veliki šum te potreba filtracije važnog i nebitnog. Za moderno usvajanje novih znanja treba se okrenuti dostupnim alatima kako bi taj proces bio brz i efikasan, troškovno maksimalno učinkovit, ali i lako prilagodljiv, jer živimo u vremenu brzih i neočekivanih promjena. E-learning je bez sumnje prvi izbor koji god od tih zahtjeva želimo postići.

 

U sljedećim objavama našeg bloga više ćemo se posvetiti pojedinim praktičnim elementima e-learninga i primjeni u GxP okruženju.

Arguo Facebook
Arguo Twitter
Arguo LinkedIn